söndag 1 september 2013

En bra dag

På pappret skulle det kunnat ha blivit en riktigt trist söndag. Söndagar hos oss innebär storstädning, tvätt, göra veckans matsedel, veckohandling, tvättvikning och framläggning av kläder inför måndagen. Lägg till att den käre maken befinner sig hela helgen i Stockholm för att tävla i crossfit-tävlingen Solid open. I skrivande stund ligger han trea i masters- klassen, heja Jeppe! I alla fall är det ett litet företag att själv fixa hus, hund, barn och sysslor, så utsikterna för träning såg väl inte så ljusa ut.

Men så ringde det tre kompisar till lille V och vi fixade våra måsten rekord-snabbt och jag fick tid över...till träning!

Min nya vana trogen snodde jag mitt pass nästan rakt av från Crossfit Skövde. Hoppas du förlåter mig, Lars Thool, om jag ger dig lite reklam här och säger att alla borde träna på din box.

Dagens wod

Uppvärmning
Gammal hederlig aerobics

Fight gone bad 
1 min på varje övning, direkt byte till nästa. 1 min vila efter 5 min. 3 varv.
Wallball
Kettlebell swing
Airsquat
Pushpress
Row (körde med stång)

Check out 
Kobran
Sidoplanka på boll

Me and my medicine ball.
Fint gammalt mjukt läder, 10kr på en loppis på landet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar