torsdag 12 september 2013

En fin dag

Det blev en fin dag idag, min älskade lediga torsdag. Jag vaknade imorse, pussade V hejdå när han gick till skolan, tog på mig träningskläder och joggingskor, pluggade i iphonen laddad med Olof Röhlanders Peptalk, och begav mig ut en timme i skogen. Åh, tack och lov att vi bor så nära skogen! Så underbart det är, så mycket kraft och lugn det ger.

Och tänk så mycket övrigt som varit bra:

-jag har hunnit jättemycket utan att stressa
-jag fick fixat i trädgården och nu är det både fint och jag är så där skönt trött efter arbetet där
-mamma bjöd mig oväntat på lunch
-solen har skinit hela dagen och jag har gått i linne (i september!)
-kvällen är kvar och jag ska unna mig ett härligt bad och läsa i min nya tjocka bok

Hoppas att ni också har haft en underbar dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar