fredag 20 september 2013

Mina favoritbloggar just nu

Jag älskar bloggar och inspireras jättemycket av dem. Det ger input och idéer när man läser, tycker jag. Jag har lärt mig massor av saker, fått reda på hälsotrender, hittat nya träningsklädesmärken och upptäckt saker jag inte hade stött på annars, i min lilla värld, som mest rör sig mellan hemmet och jobbet.

Varje dag läser jag

Johanna Toftby (vet inte varför, har bara blivit fast, sen är hon ju skaraborgare också)
Cecilia Blankens (snygg, cool, driftig mamma som skriver härligt, sen är hon ju gammal skaraborgare också, märker ni trenden?)
Lofsan (hårt arbetande, driven och lycklig småbarnsförälder och egenföretagare, behöver jag säga mer?)
Vimmelmamman (lite äldre som jag, med båda fötterna på jorden och ett barn precis som jag, kloka jordnära tankar)
Elaine Eksvärd (smart, kör sitt race, står för sina åsikter)
Crossfit main (blogg eller hemsida? Hur som helst är det vår startsida: inspiration, wod och coola bilder)

Läser ett par gånger i veckan

PT-Fia (jättegullig och klok tjej, ibland känner jag mig lite gammal när jag läser bara)
Jonna Jinton (supercool tjej som övergav stadslivet för att bo ensam i en stuga i fjällen)

Just nu har jag också hittat

Fröken Drivkraft (just nu är det så rätt för mig, så jag längtar varje gång tills nästa inlägg kommer)
Mina träningstights (det känns bara rätt att läsa, så är det med vissa)

Läste förut som en galning

Bodycomf (bloggen pausade i våras)
Smaljeansen (jag har svårt att läsa nu när hon "blev gravid igen på första försöket", hur gärna jag än vill så går det inte, går lite djupare än avundsjukan jag skrev om)
Olga (har fått supermycket pepp därifrån tidigare, lite "ändan-ur vagnen-tänk", men det är sig inte likt längre)

Snälla, ge mig bra bloggtips, svenska eller utländska, jag suktar efter fler underbara, häftiga, annorlunda, coola och inspirerande människor att följa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar