lördag 31 augusti 2013

Stay true, stay you

Jag tycker det är svårt att veta vad som är "jag". Vem jag egentligen är och vill vara. Jag har lätt att läsa och höra om andra och vad de gör. Hur de lyckas med sina perfekta hem, hur de lyckas se så perfekta ut i nya kläder hela tiden. Hur de lyckas träna varje dag och ändå jobba heltid. Till slut skapar jag en bild av mig själv som måste vara ALLT det där på en och samma gång.

För mig gäller det att sovra. Inte läsa för mycket bloggar med för perfekta människor, perfekta hem eller magrutor. Jag är jag med mina förutsättningar. Jag är något introvert, osäker och blyg, men jag är också kreativ, sprallig och modig. Man är ju olika i olika sammanhang och jag måste sluta jämföra mig med andra.

Jag har valt det här livet och varje dag har jag möjligheten att omvärdera mitt beslut. Vill jag bo så här, vill jag ha det här jobbet, vill jag vara gift med den här mannen? Om jag fortfarande svarar ja är det ju ingen idé att gå runt att önska att allt var annorlunda. Jag håller på att förändras från offer till att ta mitt liv i egna händer, men ibland faller jag tillbaka.

 
Jag älskar mig själv som jag är med allt som är bra och allt som inte är bra. Jag älskar mitt hus som jag har fixat själv även om allt inte är klart och det inte ser ut som i en tidning. Jag älskar mitt liv som det är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar