söndag 25 augusti 2013

Sånt som är viktigt och inte

Jag ska under mina 100 dagar försöka komma ihåg vad som är viktigt här i livet. För mig är det att vi är friska och glada i familjen, att vi gör sånt vi mår bra av, att vi vågar säga ifrån om något är fel, att man gläder andra människor, att man är rädd om sånt som är viktigt för en och berättar för andra att man tycker om dem.

Det jag inte ska prioritera är hur huset ser ut. Det är bara ett skal, inte ett mått på hur framgångsrik eller lycklig jag är. Det är inte heller viktigt hur jag ser ut eller om jag har nya fina kläder. Jag kan vara mig själv ändå. Det är inte viktigt vad andra tror och tycker om mig, och detta måste jag kämpa med. Jag behöver inte äga fina saker, det är inte viktigt för mig.

Det är sånt här som är viktigt. Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar