torsdag 29 augusti 2013

Utmaningar i en småstad

När man som jag läser massor av tränings- och hälsobloggar (och inrednings- och livsstilsbloggar...) så är det mycket man läser om som inte finns eller går att genomföra i en liten småstad med 35000 invånare. Ibland blir jag frustrerad av att det inte finns någon crossfitbox eller någon bikramyoga på många mils avstånd. Det finns inga trappor här att springa trapp-intervaller i, gymen är inte öppna innan jobbet och det går inte att få tag på alla coola prylar som nämns i bloggar och tidningar.

Men det är ju här jag har valt att leva, och jag vill egentligen inte byta det mot ett liv i en storstad. För här finns ju i stället:

-stora grönytor att träna på när jag öppnar altandörren
-flera motionsspår i skogen inom 5 minuter åt olika håll
-ett lugnare tempo
-närhet till allt: det tar ett par minuter med cykel till de olika gymen, till stan, till badhuset m.m.
-eftersom det är så lätt att träna kan jag lämna sonen ensam hemma en stund
-många eldsjälar som sliter för att även vi i småstan ska kunna prova allt det spännande som finns i stora världen

Fler som bor i småstäder? Hur upplever ni det?
En härlig hundpromenad i skogen, tre minuter bort. Lång, långt, varje torsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar