lördag 31 augusti 2013

Peppande och inspirerande människor

Vem inspirerar dig? Och vad?

Här kommer min lista på lite mer offentliga personer som jag gillar:

Olof Röhlander (jag prenumererar på peppningsbrevet "Din termos i gryningen" och har alla hans böcker på mitt nattygsbord. Olof, snälla, vill du vara med i vårt kompisgäng?)

Sanna Ehdin (klok människa som följt sina drömmar om hur hon vill leva livet, och kan mycket om kostens betydelse för hälsan)

Elaine Eksvärd (tuff, modig, klok - hon får gärna vara min lillasyster jag kan ringa till och få råd av)

Leila Söderholm (hennes inställning till träning är så sund!)

Lofsan (om hon kan fixa massor med träning med två små barn och en man som reser, då kan jag)

Privat inspireras jag av människor som vågar leva sina drömmar trots vad andra tycker och tänker. Jag ser upp till dem som vågar säga sin mening. De senaste åren har jag rensat lite bland folk i min närhet som tar mer än de ger, och nu försöker jag fylla upp med folk som gläder, inspirerar, stöttar och skrattar. Jag hoppas att jag inspirerar någon ibland, i jobbet eller privat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar