söndag 25 augusti 2013

Min första dag

Känns ovanligt för att vara mig att starta en söndag. En söndag kväll till och med. Utmaningar och nya liv brukar starta på måndagar?

Men det var idag det kom en tanke, en dag det blev tid för att starta.

Jag läser och läser för att bli klokare, för att förändra mig själv och mitt liv. Jag har alla Sanna Ehdins böcker på nattduksbordet och där ligger också alla Olof Röhlanders. Har ni läst någon av dem? De är mina biblar, nästan allihop. Där ligger också "The Power of now", som jag tar mig igenom i badet i små, små portioner, den är klok men svårsmält.

Men nån stans växte tanken fram, att det räcker ju inte att läsa, utan nån gång måste man ju agera också. Jag är så trött på mig själv, mitt gnällande och ältande, mina ursäkter, ja, hela mig själv och mitt liv. Jag är trött på jobbet och på att se mig själv som ett offer hela tiden.

Idag börjar min förändring. Varje dag ska bli positiv, nu när jag har bloggen och er som läser, är jag tvungen att skärpa mig, att bikta mig och att ändra mig.

Ett början på förändring: jag reste själv utan familjen till New york för några veckor sedan. Check!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar