fredag 1 november 2013

Kontraster

Höstfjällen är underbart!

Å ena sidan vild natur, vindar och piskande regn. Leriga stövlar, lerig hund och rosor på kind. Bastu! Utmanande vandring uppför och nerför. Hundrastning vid fjället klockan sex i ett kolsvart regnlandskap. En andra promenad igen klockan åtta för att köpa bröd och bullar. Tystnad. Att bara vara. Tid att umgås.

Å andra sidan äventyrsbad, bowling, lekland och Waynes Coffee. Middag på restaurang. Barnbuffe, bio och playstation. 

Jag gillar båda sidorna. Jag gillar hur jag passar in med mina träningskläder, alla går runt så. Jag älskar att vara i naturen, samtidigt som det finns aktiviteter och kaffe latte. Ibland känner jag att man måste gå all in i allt, så att om man gillar fjäll och vildmark, måste man leva det typiska vildmarkslivet. Men man kan vara mer än stereotypen. I alla fall vill jag det. Det här är livet för oss, och vi har det hur bra som helst! 










4 kommentarer:

  1. Åh va fin natur o härlig promenad!! Skönt att få båda delarna av natur o civilisation;)

    SvaraRadera