torsdag 21 november 2013

Tack torsdag

En timmes promenad direkt efter frukost. Mörker. Ett par plusgrader och iskallt regn. Bästa vädret om ni frågar mig. Man känner att man lever och det är så härligt kravlöst. Och känslan efteråt!

Tog med hunden och gick mot stan. Upptäckte att det är öppet här och var, även så tidigt. Ljuslyktor och öppna dörrar. Impulshandlade rykande färsk kanelbulle, styrde hemåt och det här får sätta ribban för dagen. 

Lugn, ro, tända ljus och mys. Ta det som det kommer. Bara vara jag. Ha en fin dag!

4 kommentarer:

  1. Härligt det låter...
    Jag har en hemma dag, vaknade med huvudvärk och det fick bli anledningen till att jag stannar hemma. Sovit (mycket) tittat på TV, städat och tvättat lite och bara suttit :)
    Behövde verkligen detta!!!
    MEN i dag är det torsdag och bästa mannen kommer hem <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas du känner dig bättre! Ha en mysig helg nu när ni är tillsammans igen.

      Radera
  2. Detdär med bästa vädret känner jag igen! Jag gillar att vara ute när det är "dåligt väder" enligt ungefär alla andra. Om det då har att göra med att det är extra skönt att komma in igen och känna hur gott det gjorde, eller om jag är lite... mer annorlunda än andra helt enkelt :)
    Låter för övrigt som en finfin och avslappnande dag ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annorlunda är helt klart bra :-) Det blev en fin dag med en härlig och annorlunda avslutning. Ikea på kvällen med julbordspremiär. En annorlunda kväll mot vad vi brukar ha.

      Radera