onsdag 13 november 2013

Onsdagsstolthet

Onsdag kväll är nästan bättre än lediga torsdagen. Känslan av att allt ligger framför mig är underbar! Jag njuter av godsaker framför tv:n under filten, som belöning för att mina utvecklingssamtal är klara. Har haft tre stycken den här veckan varav två i eftermiddags. Samtalen är alltid väldigt trevliga, men det tar mycket extra tid som ska petas in på hålen eller på kvällar.

Ikväll försöker jag fokusera på allt jag är stolt över just nu:

•Det går ju faktiskt ganska bra på jobbet! Medvetenhet och medvetet arbete
•Jag har yogat, mediterat och promenerat varje dag i två månader. 
•Alla förändringar jag har gjort senaste tiden. 
•Att jag vågade tacka ja till att gå med i föräldraföreningens styrelse. Utanför komfortzonen...
•Jag försöker medvetet förändra mitt liv. Tar ansvar för mig.
•Att ha ensamansvar hemma är jag bra på!
•Är stolt över min relation med mina elever som jag faktiskt tror gillar mig.
•Beslutet att pröva vingarna på universitetet i januari. Jag ska plugga igen!
•Bloggen. Det är så långt ifrån mig att ens prata med någon om tankar och känslor, så att outa så här är ovanligt, knasigt och härligt! 

Vad är du stolt över just nu?


Working girl in pink

4 kommentarer:

  1. Härligt!
    jag är stolt över att jag plötsligt pratar helt öppet om att jag skrivit en bok. Tidigare hade det varit otänkbart, jag menar - vem tror jag att jag är?! Men nu känns det bekvämt till och med och jag längtar tills den är klar och färdigtryckt. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du ska vara jättestolt!! Vilken grej, att skriva en bok. Är SÅ impad!

      Radera
  2. Vi behöver prata vänligare om oss själva och vara stolta över oss själva. Jag tror att detdär skimret som då börjar stråla om oss bara är av godo!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt klart! Tänk att det är så mycket lättare det är att vara hård mot sig själv. Ja, vem vill inte stråla?! Inifrån och ut. Kram!

      Radera