torsdag 17 oktober 2013

Jag känner livet i mig

När jag var liten ville jag vara Madicken. Hon var så påhittig, modig och söt. Vi turades om att vara Madicken och Lisabet när vi lekte. Mamma var Alva och fick ropa "Vad i all världens tider är det som har hänt?" när den som var Madicken hade hoppat ner från soptunnan med ett paraply. 

Idag känner jag livet i mig, som Madicken. 

Tog en timmes snabb promenad längs ån, i lite grått väder, duggregn på de gula löven. Mitt favoritväder! Lyssnade på en pod om ayurveda, spännande grejer. Jag var  väldigt skeptisk förut till att dricka kokt vatten, men jag gav det en chans, och det gör underverk för matsmältningen. Prova! Drick 1-1.5 liter kokt kallt eller varmt vatten under dagen, i klunkar. Det kanske gör underverk för dig med.

Jag kom direkt in, gjorde en 30-minuters chakrayoga, som jag älskar. Jag kommer tillbaka till den hela tiden. Den slår an nånting hos mig, fyller ett behov jag har. Älskar vissa delar av chakrayogan och kämpar med andra. Brygga, t ex. Jag kan, men jag vågar inte riktigt. Solhälsningar är det tråkigaste jag vet, jag hittar inte flytet och tappar bort mig. Det jobbar jag med. 

Sen, meditationsövningar med Emma Öberg. Tillräckligt korta just nu, 5-15 minuter, för att jag ska orka, men det är så nödvändigt och bra för mig.

Dagen är ung, jag hasar runt hemma i träningskläder och utstöter olika nöjda läten. Mmm, ahhh, vad bra jag har det, så låter det. Torsdagen är min bästa dag då jag bara är och gör saker i min takt. Jag är så tacksam över att vi har råd att ge mig den lyxen och tacksam för att jag använder torsdagarna klokare nu, och inte bara bockar av måsten på en lista. Och jag har fortfarande kvar det bästa den här dagen, 75 minuters massage inväll. 

Hoppas ni också har en fin torsdag!



2 kommentarer:

  1. Åh, en såndär livslyckodag! Avundas dej massagen, men unnar dej den ännu mera :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Livslyckodag, vilket fint ord! Precis så är det!

      Radera