måndag 17 mars 2014

Rapport från verkligheten

Jag har känt mig som en mussla ett tag. Har nog inte tänkt särskilt många inspirerande tankar eller utfört särskilt spännande träning. Varit lite i tänket att ta mig igenom dag för dag fast jag egentligen slutat tänka så. Seg som kola. Trött. Glåmig och trist. Ni vet så där så fler än någon enstaka på jobbet säger att man ser så trött ut och undrar hur det är. Jag tror detta är årets tristaste månad när det gäller mig. Har inget roligt att komma med direkt. Förstår inte hur ni andra gör, så här i mars, var kommer er energi och inspiration ifrån? Är imponerad!

Och det slog mig idag, att det är samma visa varje år i mars. Jag gillar inte mars! Har aldrig gjort! Det är bara en ändlös radda av dagar, kalla, men ändå med en stark och obarmhärtig sol som kom utan förvarning och visar att man visst aldrig tvättade fönstren förra året (heller). Blåst och kyla. För tidigt för att det ska kännas som vår, och för sent för vinter. Att vilja sätta igång med trädgården, men att det ändå är lite för kallt. Ja, jag kan nog rabbla allt jag inte gillar med mars, men det behövs ju inte. Ni fattar nog ändå, mars är inte min grej.

Så resten av månaden blir en träning i hur jag kan njuta av mars ändå. Försöka se guldkornen. Och så tänker jag att jag behöver ju lyxa till mars lite grann, med någon härlig behandling som gör mig glad i kroppen. Taktil massage? IR-bastu? Fotmassage eller kanske pedikyr? Solstranden? Vad gör ni när ni ska pigga upp er lite? Bara tanken på såna saker får mig lite piggare igen, jag hade bara glömt av för ett tag att jag kan unna mig något sånt. Imorgon är det jag som livar upp mars lite grann!

Roligare än så här blir det inte nu

14 kommentarer:

  1. Blir lite full i skratt när jag läser ditt inlägg. Exakt det du beskriver om mars känner jag för april som är min värsta månad :) Jag gillar mars, tycker att den alltid följts av takdropp, vårfåglar och snösmältning. Men den här vinter och början på våren är inte riktigt lik sig, ösregn och storm. För att pigga upp mig går jag gärna på fotvård och försöker pricka in en konsert, finns ingen bättre energihöjare än musik! Kram och håll ut, snart kommer den vedervärdiga månaden april :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ha, ha! Ja, tänk att man är så olika men ändå lika. Jag har aldrig känt det så tydligt som igår, att jag satte fingret på vad det var, men nu är det bara att stå ut, gärna med hjälp av något härligt som fotvård eller musik, det går bra båda två :-) Förbered dig du inför april...

      Radera
  2. Följer gärna med till solstranden! Moren

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska se om jag kan hitta någon bra tid!

      Radera
  3. Jag känner som du! Önskar det fanns en solstrand i min närhet, en sådan som du har i din. Men det gör det inte:o(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns fler som jag, alltså! Det kanske finns annat härligt, lyxigt och njutbart hos dig?

      Radera
  4. Åhh jag tror jag gillar mars, har mycket svårare för februari trots att jag fyller år då. Nu känns det som hoppet om ljus och värme återkommer. Allting förändras... Styrkekram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, ska jag vara ärlig är ju inte februari så värst härlig heller... Tack så mycket, snart blir det bättre, det vet jag.

      Radera
  5. Ja, hur många mars har jag inte känt mej som en urvriden trasa?! Har alltid tyckt det har varit en jobbigare månad än november, men på nåt sätt har det vänt och nu tänker jag knappt på att det är mars. Eller jag tänker - är det mars redan?!

    Men du, mer än halva månaden har galopperat förbi. It will soon be over :)
    Kram och unna dej sådant du mår bra av!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har upptäckt att jag inte har samma problem med hösten, och inte alls med november. Men som du skriver är det snart över och det kommer nya tider. Tack, jag ska unna mig lite härligheter! Kram!

      Radera
  6. Jag tycker det är värre med januari., tack och lov ligger den nu bakom oss för den här gången.
    Hoppas du haft en dag med bra flyt i dag...
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att "din" trista månad är över! Snart är min det med :-) Kram!

      Radera
  7. Tror nog inte att jag har nån sån där månad, när jag tänker efter. Inte nu längre i alla fall. Älskar alla vårmånader, när lukten av vår ligger i luften även om snön yr omkring husknuten.
    Jag tänkte ge mig själv en timmes Reconnective healing så fort förkylningen försvinner. Är nyfiken på den healingformen, och because I'm worth it! :)
    Kram

    SvaraRadera
  8. JAG gillar Mars!!!! Då fyller ju jag och min stora kille år ochbkalas är alltid kul!
    Du får hitta på något kul du gör varje mars och bara i mars påstå sätt kommer du längta till denna roliga månad!!!!

    SvaraRadera