torsdag 6 februari 2014

Stockholmstips?

Småstadsmamman tar med sig familjen till huvudstaden ett par dagar på sportlovet och är sugen på lite fräscha tips. Söker härliga ställen att kika in, luncha eller fika på! Jag gillar Blueberry men vad finns det för annat? Ekologiskt, hälsosamt, juicebar, vegetariskt, en snajdig latte? Inte klädshopping men kanske lite schyssta eko- eller träningsgrejer? Det krävs inte så häftiga saker för att glädja mig, allt som är mer spännande än Waynes Coffe tycker jag är riktigt nice.

Kommer också testa Bikramyoga på duCalme i Vasastan med min syster, vilket ska bli superkul! Och så klart mysa med lilla minikusinen. Och stämmer det att det finns ett cafe vid St Eriksplan där hundarna får vara med och fika? Tänk, Walter, om det var så!

Älskling, en sån där blåbärsaffär skulle vi ha i småstan!

10 kommentarer:

  1. Ska ni till något bra museum så rekommenderar jag varmt Fotografiska. De har också en liten bra restaurang med några rätter och gott kaffe. På Söder finns många mysiga små kaféer om man bara vill fika. Ha det fint!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Jag sparar tipset om Fotografiska! (Har varit på väg in dit tidigare, men det har aldrig blivit av)

      Radera
  2. Har inga tips, men önskar er en underbar vecka!!
    Och vilken fin bild på er, kärlek på riktigt. <3
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Nu sitter kusinen snart på flyget på väg till er!

      Radera
  3. Jag kommer strosa runt i Sthlm nästa helg inkl. den lååånga meditationen (vita tantran) på lördag. Ifall jag snubblar över något jättehejsan&härligt så låter jag dej veta ♥

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jaha, är den då!? Ja, det är ju då vi ska dit med, så med synkroniciteten i bakhuvudet lär vi väl springa på varandra :-)

      Radera
  4. Hej! Centralbadet vid Drottninggatan (tb Hötorget) har jättegod Rawfoodlunch. Matapoteket på Söder serverar också rawfood men den har jag ej provat själv. Hermans ligger också på Söder o serverar vegetarisk lunchbuffe, vet dock ej om den är eko. Voltaire på PUB vid Hötorget serverar bla god rawfood, vet ej om det är eko samt brukar vara ganska fullt så var beredd att knö hehe. Veg eko lunchbuffe finns vid Saluhallen Östermalmstorg. Oj va mkt tips?:) Hoppas ni får en bra resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men, åh, tack, vilka bra tips, Sara! Guld värt!

      Radera
    2. Vem är Sara:p Föresten Centralbadet har även ett ljuscafe med lampor som motsvarar solljus vilket är väldigt bra nu på vintern! Spec i år när vi hittills har haft minst soltimmar sen någongång på 80-talet. Tips:)

      Radera
    3. Lisa! :-D Skyller på min extrema trötthet... Ljuscafé, det låter verkligen som något för mig! Kollade in deras hemsida, wow, vilken mat! Förresten, jag fortsätter att fråga. Nån härlig juicebar? Vart går vi för att handla/kolla lite eko/hälsa? Typ Zetas, Voltaire?

      Radera