onsdag 22 april 2015

Roliga saker

...som folk har sökt på och hittat till min blogg:

tjocka lår Lofsan

för tjock för burpees (hmm, ett tema här??)

inga vänner

sköldpaddor i Fort Myers

kompressionsstrumpor crossfit

förenkla livet


(Väljer att inte lägga någon värdering i den här kombon)


...som jag brukade få höra hemma för ett år sedan:

"Gå ner och yoga nu!" (ner=gymmet/yogarummet/gillestugan)


...som jag brukar få höra hemma nu:

"Gå ner och andas lite då!"


...eller snarare bilder som jag kan bjuda på: 


...som jag skrattar högt åt: 

när maken och jag tramsar in oss i barnsliga skämt vid matbordet

barnen

tokiga utklädda djur (främst hundar)







Senaste veckan är det som att universum velat tvinga på mig mer skratt efter självkänsledippen. Jag har fått hintar från alla möjliga håll med tema skratta mera. På yogan i söndags drog instruktören inspirationskort med temat. När jag kom hem på kvällen stod det nästan samma sak på yogitelappen. Så såg jag budskapet blinka just till mig på facebook. Lika bra då att bara hänga med och skratta lite mer. Lite off topic idag, men sånt är ju livet. Vad skrattar du åt?



9 kommentarer:

  1. Åh Lotta, tack! Jag är i ett svart hål och kan hålla mig för skratt just nu. Å andra sidan skrattar jag annars väldigt ofta, många gånger om dagen men just nu kan jag inte veva igång mig. Sorry för tråkiga rader!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Annika, jag är också i hålet just nu men det är ok. Försöker skratta åt eländet. Bamsekram och hopp om roligare dagar!!

      Radera
  2. Ha ha, igår fick jag ett skrattanfall när en manlig säljare ringde och ville sälja tidningen Tara och berättade med inlevelse vad som ingick i tidningens olika nummer, jag skrattade så tårarna rann & resten av familjen kollade på mig som om jag inte var klok. Sen tyckte jag synd om säljaren och tog prenumerationen för att vara snäll:-). Annars skrattar jag ofta åt min mans tokigheter.. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gud, vad roligt! Ibland kan man gå loss på de konstigaste saker. Stackars säljaren (eller det kanske var hans knep :-) ) Kram!

      Radera
  3. Tack Lotta, jag behövde få fnissa lite! :D
    Jag har världens märkligaste humor, skrattar ofta åt de torraste skämten och långsökta associationer. Maken brukar titta på mej med höjda ögonbryn och undra om jag fått i mej något olämpligt... för ingen annan skrattar, bara jag. That's me! Jag bjuder på det!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Precis min humor också :-) Långsökt och torrt, fast jätteroligt ju :-D Kram!

    SvaraRadera
  5. Åh vad jag gillar det här inlägget! Jag skrattar faktiskt åt det! Bra va! För den här veckan har varit sorg & gråt, jävla skit faktiskt (sorry språkbruket). Jag instämmer med Nina ovan, torra skämt o.s.v. Små, finstilta situationer, små skiftningar som röjer storheten i att så många människor faktiskt har vardagshumor! Sådant får mig att skratta och uppskatta varandet! Och just idag höjs temperaturen då jag och mina "brudar" ska ha en sju-jäkla-härlig Tjejkväll och jag bara njuter av 1. att finnas till 2. ha vänner som tycker att det är skojigt att jag finns till :) 3. att när jag backar några steg och kollar på mitt liv så är det faktiskt rätt storartat och fullt av vackra perspektiv!
    Ha det gott, kram på dig! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Helt ok att säga jävla skit här :-) Vardagshumor, det är nog den bästa humorn, håller med! Blir så himla glad när jag läser att du ska ha Tjejkväll med stort T, det är ju underbart, och skönt att det vände från skit till sån smittande positivism! Träffade mina tjejkompisar på en långfika igår och oj, vad det ger energi. Ha det så riktigt härligt kul! Kram! <3

      Radera
    2. Tack för din support! Det var en toppenkväll på en beduinliknande terrass, vi hade knytis, drack lite vin och eldade björkved till halvtvå inatt. Humöret och krafterna laddade igen!

      Radera