torsdag 4 juni 2015

Här ska det hända grejer!

Kanske är jag lite impulsiv ändå. Eller om man ser positivt på det, en doer. Senaste tiden har det verkligen hänt roliga grejer för jag har blivit jättebra på att känna direkt när jag verkligen vill något. Då har jag bokat och gjort. Hip hop och squash och sånt.

Och vet ni vad jag gjorde mer? Jag har bokat in en månads pt online och ska börja på måndag. Bara så där, utan så mycket tanke. Jag bara ville. För jag har ju gett mig själv ett år att komma i form efter graviditeten, men det går lite trögt just nu. Det blir inte så mycket resultat när man både stressar, fikar, grillar och bara tränar roliga saker. Och jag har tappat inspirationen lite grann. Det känns jättekonstigt, för jag är utbildad instruktör själv och kan en hel del om träning och kost. Vet ju egentligen hur jag skulle kunna göra. Har en crossfitinstruktörsman hemma som också kan väldigt mycket generellt om träning. Men ibland behövs det lite mer, lite nytt och en spark i baken. Och eftersom jag visst var en person som kunde slutföra saker, blev jag jättesugen på att utmana mig igen.

Så på måndag är det jag som kör igång med min pt online. Jag har hittat en person som känns rätt för mig. Det var viktigt för mig att det skulle vara en kvinna som själv har barn och vet hur post-preggo-kroppen fungerar och vad som funkar och inte när man är hemma ensam med barn. En person jag fick förtroende för när jag höll på i början av min rehabperiod var Caroline, gymglam. Så nu startar jag alltså och mitt mål med den här månaden är att få lite nytändning och tajta till kroppen lite grann (främst magen som jag inte är kompis med). Ingen fokus på vikt (har ju inte vägt mig på säkert 10 år), lite mer fokus på maten och mycket på träningen.

När jag fick se kostplanen slog det mig väldigt tydligt att jag äter alldeles för lite. Kanske nästan hälften så mycket av vad jag borde, och jag har nästan misstänkt det, då jag ständigt är hungrig och då blir jag sugen. Och det är jättebra för mig att få alternativ till alla smörgåsar som jag slänger i mig i farten just nu.

Nu håller jag på för fullt att förbereda mig inför första veckan och då börjar det smyga på lite tvivel, annars vore det väl inte jag. Hur tänkte jag nu, precis innan skolavslutningen, fortfarande själv med barnen på dagarna, maken borta några nätter, avslutningar och aktiviteter? Och en plutt som inte är stilla en sekund där man lämnade honom. Gulp.  Men då sa maken så klokt att jag får ta det jag hinner, orkar och vill, det är ska vara roligt och få mig att må bra, inte stressad. Hinner jag ett av träningspassen på en vecka och en bra frukost på en månad som är det bra, resten är bonus. Så det ska jag göra. Good enough. Snart kör jag!

Träning med kompis i hemmagymmet.



8 kommentarer:

  1. Imponerad av ditt beslut, det blir bra det som blir. Heja dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja, det får bli som det blir, tror det blir bäst då!

      Radera
  2. Tjoho vad tufft och härligt, och jag bara älskar din kompis i hemmagymmet. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är faktiskt en ganska rolig distraktion i gymmet :-) Kram!

      Radera
  3. Kompisen där ser urskånska ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min man ville att jag skulle förtydliga att killen på bilden inte är han.

      Radera
  4. Klok man du har! Och klok är du själv också :) Caroline verkar superbra, följer hennes blogg till och från i mån av tid. Heja dej!
    Kramis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är faktiskt rätt klok <3 Ja, men visst verkar hon bra, absolut av det jag haft kontakt med henne hittills. Pirr! Kram!

      Radera