måndag 29 februari 2016

Jätteinspirerande!

Har hittat en ny favorit som är så där fantastisk, fräsch, nytänkande och har allt jag behöver nu : Kris Carr!


Livet går ju alltid lite upp och ner och senaste tiden har det handlat mycket om att fixa biffen. Att det får vara som det är med mat och träning till förmån för att få ihop livet, få tillräcklig sömn till exempel.

Men efter varje sån period, och när jag får sova bättre igen, kommer alltid ett starkt sug efter att börja om, strama åt, tänka fräscht och nytt. Och nu känner jag det igen, så där intensivt. Jag längtar efter hälsa, fräsch mat, mer yoga, mer personlig utveckling. Ljust och fräscht inifrån och ut, nu när våren och ljuset kommer igen.

Då hittade jag till kriscarr.com och kände att det var precis vad jag behövde nu. Egentligen var det inga nyheter för mig utan bara en påminnelse om varför och hur man enkelt kan känna sig piggare. Med grundtanken att man redan är fantastisk och inte behöver göras om. Att det inte handlar om utseende utan mående. Bara sova lite mer, meditera lite mer och äta lite bättre. Få lite måltidsförslag och recept. Det känns lite som att ställa en vårig bukett med krispiga tulpaner på bordet hemma.

Jag anmälde mig till nyhetsbrevet och har fått jättefina tänkvärda saker att läsa plus mattips och juicetips.

Gå in och kolla, vet ja!

3 kommentarer:

  1. Ja Chris Karr är en frisk fläkt. Anar härliga vårkänslor hos dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, hon är så härlig! Tycker mycket om hennes böcker!
    Kram och hjärtlig keep up ♥

    SvaraRadera
  3. En härlig, frisk fläkt sammanfattar henne bra :-) Jaså har hon skrivit böcker också, har bara läst på nätet. Kram på er! (önskar det var mer våriga känslor idag, tyvärr öser snön ner här...)

    SvaraRadera